Den svenska tråden

Gronank
Lieutenant Colonel

Re: Den svenska tråden

Postby Gronank » Sat 26 Jan 2013 17:13

Risken är liten att ATGMs blir för svaga i WAB om de tas som de är nu eftersom de är en faktor 2 starkare (relativt allt annat) än vad de någonsin varit tidigare i spelets historia.
Image

Aikmofobi
Lieutenant

Postby Aikmofobi » Sat 26 Jan 2013 18:17

Jag tycker robotar i allmänhet i spelet är alldeles för lättillgängliga, de är bokstavligen överallt.
De borde vara, och är redan starka som attan mot fordon men då borde de också vara relativt fåtaliga.

Dimonay
Lieutenant

Postby Dimonay » Sat 26 Jan 2013 19:01

Jag håller med dom flesta om att anti-pansar missiler är lite för starka och lättillgängliga i WG:EE men jag hoppas att det kommer fixas efter patchen. En annan sak som jag är lite orolig för är infanteri i ALB. Detta är på grund av dom nya effekterna för eld. Eld kommer kunna spridas i skogar och buskar, elden både skadar och tvingar infanteri och fordom ut ur skydd. Infanteri kommer vara svagas mot eld på grund av att så som jag har uppfatta det så skadas dom lättast av det. Det kommer inte bara vara eldkastande grejer som kan sätta eld på skogarna utan även artilleri och flygplan. Det som jag oroar mig för är att det kommer bli för lätt att antingen tvinga infanteri ut ur position eller döda dom genom att sätta eld på saker

TheFluff
Lieutenant

Postby TheFluff » Sat 26 Jan 2013 23:53

Apropå infanteri så är det en stor sorg att de "sega gubbarna" i lokalförsvarets cykelskyttebataljoner inte kommer att vara med.

Image
Image
Image

Är det inte vackert?

Vem som helst kan paddla kajak, vem som helst kan gå i fjällen (det gör till och med min farmor), vem som helst kan sitta i ett ultramodernt stridsfordon och hojta "Wooha!"... Men det krävs sin man (ty kvinnor fanns knappt i försvaret under denna tid) att med berått mod vrida styret åt höger och under skriket "Flygare skydd!" köra rakt ned i diket...

Det krävs ett dödsförakt utan dess like att sitta på en gjutjärnscykel, hålla i en liten snörstump och dras framåt av en traktorförare som inte förstår hur en hastighetsmätare fungerar...

Jag känner till lite stridsteknik avseende förkomp/-plut framryckning med cykel då de äldre brukade beskriva hur man övade det på en speciell plats.
Förpatrull på cykel med två minor på styrstången och ett pskott på ryggen. Vid sammanstöt med pansar så skjuts rött signalskott- minorna ut på vägen - och pskott färdiga på sidan av vägen.
Allt för att vinna tid för plutonen som framryckte bakom att hinna ta upp försvar med kort om tid till förberedelser.

Dimonay
Lieutenant

Postby Dimonay » Sun 27 Jan 2013 01:12

Awwwww dom tar bort alla roliga grejer, tänk dig att se Svenska APC med en massa cyklar bakom sig. Ultimat inf rush :mrgreen:

Dimonay
Lieutenant

Postby Dimonay » Sun 27 Jan 2013 19:49

Jag antar att ni har alla hört att den stängda betan börjar nästa månad. Jag kan knappt vänta, snart så blir alla mina frågor besvarade. Jag bara hoppas att den inte börjar mitt i sportlovet. Därför då kommer jag inte kunna spela första veckan av betan

Walkingant
Corporal

Postby Walkingant » Mon 4 Feb 2013 19:35

TheFluff wrote:Vi har inte heller några snabba pvrobot-plattformar

jag kan komma ihåg fel, men har för mig att dom körde med pv-robot på skoterflak i arvidsjaur, det kräver ju dock snö:)

TheFluff
Lieutenant

Postby TheFluff » Mon 4 Feb 2013 19:45

Du minns säkert rätt, jag tror absolut att diverse jägarförband hade sådant. O-mekaniserat infanteri är ju dock inte med i spelet. :[

Kamrat Roger
Lieutenant

Postby Kamrat Roger » Sat 23 Mar 2013 12:57

Nu när AB Beta är igång och innehåller en bana som utspelar sig i Sverige, nämligen östersund så jag tycker att vi borde inspektera banan för att se om fransmännen har gjort sitt jobb ordentligt :twisted:

Nu har jag aldrig varit i östersund så jag kan tyvärr inte så mycket om miljön där men känns som att det saknas några radhus.

Jag gillar att banan är full av diverse Volvo och SAAB bilar och jag har identifierat Volvo 240 och SAAB 99.
Vissa av fodornen verkar dock ha felaktiga registrerings plåtar. EDIT: Alla plåtar var fel.

Sen vet jag inte om det bara är jag men det känns som att det är fel färg på de röda trähusen och ladorna. Det verkar inte vara någon Falu rödfärg direkt. EDIT: Färgen är OK

samba_liten
Master Sergeant

Postby samba_liten » Sun 14 Apr 2013 21:21

Finns det nagot mer skvaller om vad svenskt som finns med in W:ALB?
"Мы вас похороним!"

Никита Хрущев

[... B]ecause in Soviet Russia, everyone else goes to Gulag for summer.

Gopblin