De Nederlandse strijdkrachten

Darasuum
Second-Lieutenant

De Nederlandse strijdkrachten

Postby Darasuum » Thu 3 Apr 2014 15:57

Hallo mede Nederlandse spelers,

Heeft er iemand al geprobeerd een Nederlands deck te maken? Ikzelf heb een poging gedaan, maar loop vooral vast bij de infanterie en misschien ook een beetje bij de heli's.

Voor de infanterie kan je op verschillende dingen af gaan. Je zou kunnen kijken, naar welk assault rifle er gebruikt wordt, of welk antitank wapen en daarnaast zou je ook nog kunnen kijken naar de ifv. De Koreaanse ifv's lijken op zich het meest op de ifv's die Nederland in die tijd gebruikte (de CV9035NL is een beetje ootf). Het nadeel daarmee is dat je dan weer niet de correcte wapens krijgt voor de infanterie zelf. De wapens vind je meer terug in de Canadese infanterie (c7). Dus de vraag is dan ook, voor welke ga je?

Het probleem met de heli's is dat de apache ook weer later in gebruik was genomen dan het spel zich af speelt. Je zou ze er in kunnen doen aangezien dat de speelbaarheid van het deck aanzienlijk vergroot, maar het zou op zich niet eens hoeven.

Er is ook het argument dat mocht de koude oorlog zijn door gegaan dan waren de aankopen van systemen zoals de CV9035NL en apache waarschijnlijk eerder gedaan. De vraag is alleen hoe ver je hier mee wilt gaan.

Yaxxo
Private First-Class

Re: De Nederlandse strijdkrachten

Postby Yaxxo » Fri 11 Apr 2014 11:24

Voordat ik op detail hier op in ga zeg ik al gauw even, de C7 is geen goede richtlijn voor het grootste deel van de koude oorlog, maar eerder voor late jaren 90/vroege 00.

Nederlandse deelname in een oorlog zou de aankoop van de CV9035NL niet hebben versneld omdat de CV9035NL een CV90MK III is, en deze bestond nog niet. Er is namelijk een heel groot verschil tussen de originele CV9040 en de MK III, vooral kwa sensoren en electronica.

Ik heb een 41pabrig(+) deck gemaakt maar het zal niet echt een goed deck zijn in de meeste battles, het is een novelty deck voor novelty matches. Je offert balance op voor realisme dat niet haalbaar is.

Ik zal later wanneer ik tijd heb hier verder op in gaan, en ik zal de url van mijn deck plaatsen.